test

Natuurlijk Effectief

Een stabiele bloedsuikerspiegel is dé basis voor een gezonde, vrouwelijke hormoonbalans!

Pak je problemen bij de oorzaak aan. Kies voor informatie die wetenschappelijk onderzocht is en ga voor resultaten waarbij het vrouwelijk evenwicht gerespecteerd blijft.

Insuline hormoon Supplementen

Voorbeeldmenu - Ontbijt bij PCOS

Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het is de belangrijkste start voor je energiehuishouding en, nog veel belangrijker bij PCOS, een stabiele bloedsuikerspiegel. Het is daarom belangrijk om te zorgen dat je duurzame voeding binnen krijgt vol voedingsstoffen om alle hormonale processen in je lichaam te ondersteunen. Omdat het lastig kan zijn om zelf te bedenken wat nu gezond is hebben we hier een voorbeeldmenu gemaakt. We hebben hierbij ook gedacht aan de realiteit dat de moderne vrouw 's ochtends geen tijd heeft om gezond brood te bakken. Daarom staan hier ook ontbijtvoorbeelden met producten die je gewoon kunt kopen en in een handomdraai op tafel kunt zetten.

 Voorbeeldmenu – Ontbijt | voor vrouwen met PCOS

Belangrijk bij het ontbijt is om een combinatie te maken van de volgende elementen:

  • Voldoende water (om het vochtverlies van de nacht te compenseren)
  • Duurzame koolhydraten
  • Hoge kwaliteit eiwitten
  • Vitaminen en mineralen


First things first

Begin de dag altijd met een vochtbalans herstellend drankje, bij voorkeur gezuiverd en gevitaliseerd water. De onderstaande drankjes bevatten mineralen en elektrolyten die je vochtbalans helpen herstellen. Tevens is dit een belangrijke energie bron (duurzamer dan koffie). Het is niet te onderschatten hoe belangrijk het is voor je hormoonbalans om allereerst je vochtbalans weer op peil te brengen. We gaan hier vaak aan voorbij, omdat het wordt opgevat als een “algemeen advies” om voldoende water te drinken. Niet alleen het drinken van water is belangrijk, maar ook de kwaliteit van het water en de combinatie met mineraalzouten.
- Een groot glas water en een theelepel een zoutoplossing van Keltisch Zeezout of Himalayazout (ongeraffineerd zout met 86 mineralen en sporenelementen).  Zie voor gebruiksaanwijzing:vochtbalans herstelplan.
- Heet water met uitgeperste citroen en chiazaden
- Kokoswater

Eten: Gemakkelijk  en snel (kopen)

- De glutenvrije producten van deze pagina
Superfood cereal Acai of Superfood Cereal Chocolade (met amandel/haver/rijstmelk mengen)
- Haver koken in gezuiverd water en na smaak superfoods toevoegen
- Superfood crackers met notenspread/humus/geitenkaas/tapenade/avocado
- Boekweitcrackers /volkoren rijstwafels met amandelpasta/humus/geitenkaas/ tapenade/avocado
- Glutenvrijbrood

Eten: Eigen gereid (maken)

- Vers fruit met een mix van superfoods naar keuze
- Zelf gemaakt glutenvrij brood met notenspread/humus/geitenkaas/ tapenade/avocado/pesto
- Boekweitpannekoekjes met appel/ahornsyroop/kaneel

Drinken:

Drink een Groene Smoothie en voeg extra aminozuren toe
Neem een glas vers geperst of gekocht biologisch sap en voeg daar een schepje Aminozuren aan toe.
Drink een lekkere kop verse gemberthee met citroen om wakker te worden, of een andere lekkere biologische thee.

Voedingssupplementen

De volgende supplementen zijn aan te raden om bij je ontbijt te nemen: D-chiro Inositol, vitamine B, Vitamine D, Eiwitcomplex. Deze supplementen zorgen voor alle bouwstoffen die nodig zijn om de hormoonbalans te ondersteunen.  Deze natuurlijke stoffen dragen bij aan een stabiel energieniveau, een gezonde stofwisseling en een evenwichtige stemming.

Superfoods om te mixen in je ontbijt:

Gojibessen, Incabessen, Amandelen, Walnoten, Amandelpoeder, Hennepzaden (ongepeld of gepeld), Kokosolie, Chiazaden, Rauwe chocoladepoeder, Acai poeder, Kaneel, Verse vanille