test

Natuurlijk Effectief

Een stabiele bloedsuikerspiegel is dé basis voor een gezonde, vrouwelijke hormoonbalans!

Pak je problemen bij de oorzaak aan. Kies voor informatie die wetenschappelijk onderzocht is en ga voor resultaten waarbij het vrouwelijk evenwicht gerespecteerd blijft.

Oorzaken E-Book

Eiwitrijk ontbijten - The easy way!

Een ontbijt met 20 gram eiwitten in de morgen, een uur na opstaan, zónder koolhydraten helpt je lichaam om over te gaan op het verbranden van vet i.p.v. snelle suikers. Wil je afvallen, meer energie, je insuline niveau stabiliseren en een mooiere huid? Neem dan (vooral vlak na het opstaan) meer eiwitten tot je.

Eiwitten zijn onmisbare bouwstenen

Eiwitten zijn de bouwstenen van alle reparatiewerkzaamheden in je lichaam, bij onvoldoende eiwitten kan je lichaam geen gezondheid opbouwen, laat staan herstellen! Eiwittekorten kunnen enorme eetbuien doen veroorzaken als reactie op een tekort aan bepaalde eiwitten.

Bronnen voor die 20 gram eiwitten in één portie

De meest ideale vorm van eiwitten is 20 gram, plantaardig met een volledig aminozuurprofiel en een zeer hoge biologische beschikbaarheid zoals Sun Warrior ontwikkeld heeft. Maar niet iedereen vindt de aanschaf van een dergelijk product ideaal of het prepareren van een shake een smakelijke manier van ontbijten. Nu is er in de supermarkt op dit moment Skyr Yoghurt van het merk Almhoff te vinden waardoor je met 200 gram yoghurt 22 gram eiwitten binnen krijgt. Nu is yoghurt iets wat de meeste mensen sochtends wel fijn vinden om te eten. Wil je toppings toevoegen gebruik dan bessen, frambozen of andere bessoorten omdat deze de bloedsuikerspiegel niet onderuit halen zoals banaan dat zeer zeker wel kan doen. Kies als yoghurtsmaak dan wel een variant zónder toegevoegde suikers voor het beste resultaat. Door zaden of pitten zoals die van pompoen, lijnzaad, chia of sesam toe te voegen geef je jouw eiwitontbijt nog een extra dimensie gezondheid. Door tevens een gezonde koudgeperste olie zoals olijf, sesam, hennep of die gemaakt van walnoten toe te voegen zet je stabiliteit in jouw bloedsuikerspiegel en energie niveau nog meer kracht bij.

Herfocus je energiebehoefte

Wanneer je jouw energiebehoefte leert te focussen op de inname van eiwitten, gezonde vetten en het drinken van voldoende water, zul je zien dat je veel beter in je energiebehoefte kan voorzien en dat je lichaam een stuk gezonder en fitter aan zal voelen. Je geeft je lichaam hiermee wat het nodig heeft om energie te produceren in plaats van dat je leert om deze letterlijk zoet te houden met suikers. Het is even wennen om met deze voeding te werken en het heeft tijd nodig om te leren wat nu handzame bronnen van eiwitten en gezonde vetten zijn, maar je zult zien dat het heel veel oplevert voor je gezondheid en je hormoonbalans!

Geniet van je nieuwe manier van ontbijten! En heb je resultaat? Deel het dan via onze Facebookpagina!

 

Plaats uw reactie

Reacties

Er heeft nog niemand gereageerd op deze pagina.

RSS feed van de reacties op deze pagina | RSS-feed voor alle reacties