test

Natuurlijk Effectief

Een stabiele bloedsuikerspiegel is dé basis voor een gezonde, vrouwelijke hormoonbalans!

Pak je problemen bij de oorzaak aan. Kies voor informatie die wetenschappelijk onderzocht is en ga voor resultaten waarbij het vrouwelijk evenwicht gerespecteerd blijft.

Oorzaken E-Book

Gezonde suikers met een lage Glycemische Index bij PCOS

http://www.gezondheidenvoeding.nl/wp-content/uploads/2012/04/suiker-giftig-ongezond-maakt-dik-kanker-hartkwalen-300x300.jpgWanneer je voeding wilt veranderen bij PCOS klachten, zijn snelle geraffineerde suikers de eerste voedingssoort die je wilt vervangen door langzame natuurlijke suikers.

Aangezien insuline resistentie een grote veroorzaker is van de ontwikkeling van PCOS klachten zoals; eetbuien, stemmingswisselingen, vetafzetting rond het navelgebied, een uitblijvende eisprong/mentruatie, acne, overbeharing en haarhuitval, hebben we een lijst gemaakt van gezonde suikers uit de natuur.

Als je bewerkte suiker eet zonder dat daar mineralen inzitten die nodig zijn om het te verbranden dan haalt je lichaam mineralen uit je reserves. Het verbranden van geraffineerde suiker kost je lichaam niet alleen een flinke prijs in de vorm van mineralen, waaronder magnesium, er ontstaan ook insuline problemen. Wanneer je niet kiest voor de eliminatie methode, maar gestaag gezonde veranderingen wilt doorvoeren op het gebied van suiker en koolhydraat inname, dan is het stap 1 om alle geraffineerde suikers te vervangen door natuurlijke suikers die nog boordevol voedingsstoffen zitten zodat je lichaam gevoed wordt in plaats van beroofd.

Natuurlijke suikers met een laag koolhydraatgehalte

  1. Kokosbloesemsuiker
    Dit is géém palmsuiker. Hoewel kokosbloesemsuiker een weinig koolhydraten bevat ten opzichte van gewone suiker, is het nog steeds een suiker die je met mate dient te gebruiken. Naast de lage koolhydraatwaarde bevat kokosbloesemsuiker veel goede vitaminen, mineralen, aminozuren en antioxidanten.
  2. Stevia
    Kies alleen niet voor de de witte of vloeibare stevia uit de supermarkt, want dat is een geraffineerde ongezonde vorm van stevia. Deze stevia is zwaar bewerkt en daardoor niet meer natuurlijk en doet weinig goeds voor je lichaam. Kies voor de groene stevia van biologische oorsprong, of voor het plantje zelf. Stevia heeft een lage glycemische index, maar smaakt wel heel erg zoet. Zie ook dit artikel van Juglen Zwaan over Stevia
  3. Lucuma Poeder
    Biologische lucuma poeder is een natuurlijke zoetstof gemaakt van de Peruaanse fruitsoort lucuma. Lucuma bevat diverse voedingsstoffen en smaakt heerlijk in smoothies, sappen, pudding, ijs, cakes en gebakjes. Heeft een lage glycemische index.
  4. Rauwe Vanille
    Niets is lekkerder dan hele, rauwe, vanille om zoete gerechten mee op smaak te brengen.
  5. Yacon Siroop
    De siroop is geperst van de wortel van de yacon plant en heeft een rijke en volle smaak die lijkt op een combinatie van karamel en melasse. Bevat geen glucose en is laag op de Glycemische Index
  6. Agave Nectar
    Laat je niet misleiden door agaveSIROOP, deze ook bewerkt is scoort juist zeer hoog op de glycemische index. Agave NECTAR is een heerlijke rauwe biologische zoetstof met een rijke en volle smaak die een lage waarde op de Glycemische Index heeft en weinig calorieën bevat. Zie ook dit artikel van Juglen Zwaan over Agave Siroop.


Tip: Kijk voor meer informatie ook op de afdeling zoetstoffen websites die superfoods verkopen zoals die van Superfood.nl
http://www.superfood.nl/superfoods/zoetstoffen 

Bronnen:
AHealthyLife

Plaats uw reactie

Reacties

Er heeft nog niemand gereageerd op deze pagina.

RSS feed van de reacties op deze pagina | RSS-feed voor alle reacties