test

Natuurlijk Effectief

Een stabiele bloedsuikerspiegel is dé basis voor een gezonde, vrouwelijke hormoonbalans!

Pak je problemen bij de oorzaak aan. Kies voor informatie die wetenschappelijk onderzocht is en ga voor resultaten waarbij het vrouwelijk evenwicht gerespecteerd blijft.

Oorzaken E-Book

Verstopte Suikers in onze Voeding

Suiker vermijden is één van de belangrijkste  voedingsadviezen bij PCOS. Naast de bekende suikers in zoetige lekkernijen, zit suiker ook verstopt in vele andere voedselwaren. Dit zijn voorbewerkte producten zoals pakken, zakjes, soepen, sauzen, blik etc. Zo kun je ongemerkt toch nog behoorlijk wat toegevoegde suikers binnen krijgen zonder dat je het direct in de gaten hebt.


De illusie van gezonde producten

Door de marketing van voedsel kun je denken dat iets gezond is, omdat dit zo gepositioneerd wordt in de reclame. Denk aan ontbijtkoek, muselirepen, ontbijtproducten etc., Deze producten lijken gezond, maar zijn dit helemaal niet. Ze zitten namelijk boordevol suiker.

De maskering van het ingrediënt suiker

Er zijn verschillende benamingen voor suiker, waardoor scannen op de naam suiker. bij een etiket niet volstaat. Wil je echt suikervrij eten, dan is het belangrijk om eerst goed de etiketten te leren lezen door de verschillende benamingen voor suiker te herkennen. Hieronder vind je een lijst voor de verschillende benamingen voor suiker. Ook ongeraffineerde en natuurlijke suiker heeft een stijgende impact op je bloedsuikerspiegel.

Rietsuiker
Ruwe rietsuiker
Bruine suiker
Agave Siroop
Maisstroop
Dadelstroop
Dextrine
Dextrose
D-Mannose
Fructose
Fruitsapconcentraat
Galactose
Glucose
Honing
Lactose
Maltodextrine
Maltose
Ahornsiroop
Rijststroop
Sucrose
Bietenstroop
D-Glucose
Diastatisch moutextract
Diksap
Druivensapconcentraat
Druivensuiker
Fruitsuiker
Glucose-fructosestroop Invertsuikerstroop
Kandijsuiker
Kokosbloemsuiker
Karamel
Oerzoet
Palmsuiker
Sacharose
Speltstroop
Sucanat
Tarweglucosestroop
Vruchtenextract
Basterdsuiker
Geleisuiker
Kristalsuiker
Melasse
Vanille suiker

Zoet wat goed is voor de bloedsuikerspiegel

Suiker is suiker, hoe natuurlijk het ook is. Suiker uit dadels of fruit hebben ook een snelstijgende werking op je bloedsuikerspiegel en daarom zeer onwenselijk vanwege de invloed op het insuline niveau. Groene stevia is een uitzondering, deze heeft weinig tot geen invloed op je bloedsuikerspiegel.

Gevaarlijke zoetstoffen

Deze zoetstoffen zijn zeer toxisch en hebben kankerverwekkende eigenschappen. Het heeft ook geen gunstige invloed op je bloedsuikerspiegel omdat het valse signalen veroorzaakt in je suikerstofwisseling. Ten alle tijden vermijden dus.

Aspartaam (E951)
Acesulfaam-k (E950)
Cyclamaat (E952)
Sucralose (E955)
Maltitol (E965)
Sukrin (E968)
Isomalt (E953)
Sucralose (E955)
Sacharine (E954)
Xylitol (E967)
Lactitol (E966)  
Tagatose (suiker uit lactose)

Bronnen: MissNaturalAHealthyLife

 

Plaats uw reactie

Reacties

Er heeft nog niemand gereageerd op deze pagina.

RSS feed van de reacties op deze pagina | RSS-feed voor alle reacties