test

Natuurlijk Effectief

Een stabiele bloedsuikerspiegel is dé basis voor een gezonde, vrouwelijke hormoonbalans!

Pak je problemen bij de oorzaak aan. Kies voor informatie die wetenschappelijk onderzocht is en ga voor resultaten waarbij het vrouwelijk evenwicht gerespecteerd blijft.

Oorzaken E-Book

Yoga helpt bij PCOS-klachten en Kinderwens!

Opmerkelijk Indiaas onderzoek gepubliceerd in het International Journal of Gynecology & Obstetrics laat zien dat bij jonge vrouwen tussen de 15 en 18 jaar oud met PCOS, yoga een duidelijk beter effect heeft op het glucose- en insulinemetabolisme ten opzichte van andere vormen van inspanning.

 

De yoga-groep in het onderzoek vertoonde een belangrijke verbetering m.b.t. het nuchter glucose (FBG), nuchter insuline (FI) en de serumlevels van triglyceriden (ongezonde vetten), LDL, VLDL, totaal cholesterol (TC) en TC/HDL ratio ten opzichte van de andere groep (International Journal of Gynecology & Obstetrics).

Een gezonder figuur door yoga?

Ander onderzoek toont ook aan dat yoga beter kan werken dan hardlopen of wandelen. Onderzoekers constateerden in the Journal of the American Diet Association dat yoga ervoor zorgt dat je bewuster eet. Je wordt je meer bewust van wat  je eet, de reden waarom je eet en voelt beter aan wanneer je verzadigd bent.

Uit onderzoek van het  Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle blijkt ook dat er een duidelijke relatie is tussen yoga en afvallen. Uit dit onderzoek blijkt  uit een groep van 15.000 mannen en vrouwen, dat degenen die een half uurtje aan alleen  aan yoga deden, in totaal 3 pond minder aan kwamen dan de personen die dat niet deden.

Minder stresshormonen

Yoga helpt je daarbij om je geest te kalmeren, zodat de stress in je lichaam verminderd. Ook kun je zo leren om je lichamelijke ongemakken die er zijn te accepteren en van daaruit rustig te werken aan je herstel.

Verbetering van de vruchtbaarheid

Vruchtbaarheidsproblemen bij een actieve kinderwens veroorzaakt veel stress. Yoga helpt om  angst en stress die bij een vruchtbaarheidsbehandeling gepaard gaat los te laten. Deze verlichting verbeterd de kansen op zwangerschap aanzienlijk.
Er zijn houdingen die zijn gericht op het verbeteren van de doorstroming van energie in het tweede chakra, het gebied waar de voortplantingsorganen zich bevinden. Andere houdingen helpen bij de voorbereiding van het lichaam op een gezonde zwangerschap. Deze helpen de buikstreek te ontspannen, waardoor de spanning uit het gebied van de eierstokken, baarmoeder en eileiders verdwijnt. Liggende houdingen verbeteren de doorbloeding rondom de voortplanntings organen.
Een Harvard onderzoek toont aan de kans op zwangerschap minstens drie keer groter is, van degenen wiens vruchtbaarheid behandelingen worden versterkt tegelijkertijd aan yoga te doen.

Ervaar zelf wat yoga met je PCOS-stress kan doen

Claudia Turske geeft zelf les in hormoonyoga volgens de methode van Dinah Rodrigues. In dit artikel verteld zij dat hormoonyoga een natuurlijk alternatief voor hormoonaanvulling kan zijn bij bijvoorbeeld overgangsklachten. Maar ze vertelt dat het ook helpt voor vrouwen met PMS en een kinderwens. ’ Je wordt er ook nog eens mooier van. ‘Je krijgt een soepeler lichaam, slaapt lekkerder en voelt je beter over jezelf. Dat zie je aan de buitenkant. Je dunner geworden haar groeit weer terug en je huid raakt beter doorbloed.’

Zoek een yogaschool bij jou in de buurt en neem een proefles. Koop het Yoga magazine en laat je inspireren of kijk yogatv en begin zelf thuis. Hier vind je een video met een online hormoonyoga les. Haal de stress uit je lichaam en verbeter je zelfvertrouwen en je gezond- en vruchtbaarheid. Ontspanning is even onontbeerlijk als gezonde voeding!

Bron: Yoga Slank, magazine for Alternative Therapies in Health and Medicine, gynaecologica.nl

 


[1] Alternative Therapies in Health and Medicine

Plaats uw reactie

De reactiemogelijkheid is uitgeschakeld.

Reacties

Er heeft nog niemand gereageerd op deze pagina.

RSS feed van de reacties op deze pagina | RSS-feed voor alle reacties