test

Natuurlijk Effectief

Een stabiele bloedsuikerspiegel is dé basis voor een gezonde, vrouwelijke hormoonbalans!

Pak je problemen bij de oorzaak aan. Kies voor informatie die wetenschappelijk onderzocht is en ga voor resultaten waarbij het vrouwelijk evenwicht gerespecteerd blijft.

Insuline hormoon Supplementen

Insuline

Bij ongeveer 80 procent van de vrouwen met PCOS klachten is er spake van Insuline resistentie. Grote kans dus dat dit bij jou ook het geval is, wanneer er PCOS is vastgesteld door een arts. Waarom is dit zo belangrijk om te weten? Insuline resistentie betekent dat er een overproductie plaats vindt van het hormoon insuline. Te veel van dit hormoon in je bloed werkt een overproductie van mannelijke hormonen, vetopslag, een onregelmatige cyclus, een instabiele stemming, een gebrek aan energie en een voortdurende drang naar eten in de hand.

Insuline Resistentie vast stellen

Hoe weet je of er sprake is van insuline resistentie? Klik hier

De effecten van een gezond insuline niveau

Een stabiel insuline niveau heeft een belangrijke invloed op de aanwezigheid van andere hormonen in het lichaam. De overproductie van mannelijke hormonen worden bijvoorbeeld gestimuleerd door het insuline hormoon. Een gezonder insuline niveau leidt tot een belangrijke verbetering in de kern van je hormonale gezondheid.

  • Normalisatie van andere hormoon niveaus
  • Emotionele stabiliteit
  • Gezondere huid
  • Gewichtsverlies
    Insuline is een vetopslaghormoon. Wanneer de overproductie afneemt, kan het lichaam weer vet verbranden i.p.v. het op te slaan. Ook wordt de onbedwingbare drang naar zoet en koolhydraten veel minder wanneer het lichaam weer het signaal door krijgt dat er voldoende brandstof aanwezig is.
  • Energie:
    Een stabiele bloedsuikerspiegel zorgt er voor dat we minden in een dip komen en dat we brandstof weer kunnen gebruiken voor het opdoen van energie.
  • Verbetering van de menstruatie cyclus en vruchtbaarheid
    Door dat een gezond insuline niveau alle andere hormonen die met onze menstruatie cyclus te maken hebben ondersteunt i.p.v. uit balans haalt, treedt er vaak een terugkeer en normalisatie van de menstruatie cyclus op. Het gaat dan om een echte menstruatie met een eisprong, zoals dat van nature hoort te zijn bij de vrouw.

Voedingstekorten

Tekorten aan bepaalde voedingsstoffen zoals Chroom, Eiwitten, Omega 3 vetzuren werken een onnodige behoefte aan koolhydraten en suiker in de hand. Eigenlijk schreeuwt je lichaam om bepaalde voedingsstoffen. Wanneer door de juiste samenstelling van je maaltijden, voldoende regelmaat in het eten hiervan en eventueel suppletie van uitgeputte tekorten de balans is hersteld, dan zal je lichaam energie halen uit het duurzaam verbranden van vet en niet meer schreeuwen om een noodvoorziening snelle suikers.
Bij de samenstelling van maaltijden dienen voldoende eiwitten en vetten in gezonde vorm aanwezig te zijn om de benodigde energie te leveren gedurende de dag. Koolhydraten zijn een bijzaak, die we gemakkelijk voldoende binnen krijgen.

Voedselverwerking

Grote porties en snel eten heeft een negatieve invloed op de suikerspiegel en werkt insuline resistentie in de hand. Beter is om 30 minuten over een grote maaltijd te doen en de hoeveelheid voedsel in één keer niet te groot te maken.
20 minuten voor een maaltijd een groot glas water drinken werkt gunstig op het optimaal verbranden van voedsel. Een glucose piek na het eten van een maaltijd kan verminderd worden door vlak voor de maaltijd 2 eetlepels vers geperst citroensap te gebruiken. Het gebruiken van kaneel bij de bereiding van voedsel heeft eveneens een gunstige werking op het suikermetabolisme.

 

 

Plaats uw reactie

Reacties

Er heeft nog niemand gereageerd op deze pagina.

RSS feed van de reacties op deze pagina | RSS-feed voor alle reacties